Rabu, 24 September 2008

pilihan raya JAKMAS AB sesi 2008/2009


NAMA: SITI RAHIMAH BT AMIR HUSSIN
KURSUS: TAHUN 2, PSIKOLOGI KAUNSELING
ASAL: MANJUNG, PERAK
PRINSIP HIDUP: JANGAN SESEKALI TAKUT UNTUK MULAKAN LANGKAH PERTAMA, KERANA IA PERINTIS LANGKAH SETERUSNYA…YOU’RE BORN TO WIN!!

P : PERPADUAN
S : SAHSIAH
I : INTELEKTUAL
K : KEBAJIKAN
O : ORGANISASI

Apa yang dipaparkan di atas ialah poster dan manifesto saya sempena kempen pilihan raya pemilihan JAKMAS sesi 2008/2009. Saya merupakan salah seorang daripada 10 calon JAKMAS kolej kediaman AB iaitu Mohammed Fanshuri Bin Badaruddin, Sharin Abdul Rahim, Julkifflye Bin Abdullah, Faridzul Bin Marukis, Fadzir Anuar, Mohan, Mohd Faiz, Nor ’Atifah Binti Abu Koshin dan saya sendiri Siti Rahimah Binti Amir Hussin. Kami hanya diberikan masa selama satu hari sahaja untuk berkempen. Oleh itu, pelbagai strategi dan teknik yang digunakan sewaktu berkempen untuk memenangi hati warga kolej kediaman bagi meraih undi. Teringat sahabat saya memberitahu, suasana berkempen membolehkan dia melihat pelbagai karekter dan personaliti baru yang ditonjolkan oleh calon JAKMAS. Ada yang sebelum ini malu-malu kucing, tiba-tiba menjadi berani dan ada juga yang selama ini cukup lokek dengan senyuman, tiba-tiba amat pemurah dengan senyuman yang paling manis. Ini semua gara-gara ingin meraih undi. Seperti ucapan saya sewaktu malam manifesto ” berdirinya saya di sini, bukan untuk meminta simpati daripada sesiapa, tetapi untuk meraih undi daripada anda semua”.
Akhirnya, 9 orang calon JAKMAS telah diisytiharkan dengan undian yang tertinggi dimenangi oleh Sharin bin Abdul Rahim. Seorang calon terpaksa disingkirkan kerana kerusi yang ditawarkan oleh pihak HEP hanyalah 9 buah kerusi sahaja. Saudara Mohan terpaksa akur dengan keputusan tersebut...sabar ye...dugaan semua tu..
Tahniah kepada pimpinan JAKMAS sesi 2008/2009. semoga dapat menjalankan tugas dengan sebaik mungkin. Nantikan amukan JAKMAS AB !!!

ORGANISASI JAKMAS AB
SESI 2008/2009

YANG DIPERTUA
(EXCO KEBAJIKAN DAN KESELAMATAN)
Mohammed Fanshuri Bin Badaruddin

NAIB YANG DIPERTUA
(EXCO HAL EHWAL WANITA, HELWA)
Nor ‘Atifah Binti Abu Koshin

SETIAUSAHA
Siti Rahimah Binti Amir Hussin

BENDAHARI
(EXCO PEMBANGUNAN ALAM SEKITAR DAN LANSKAP)
Sharin Bin Abdul Rahim


MAJLIS EKSEKUTIF

EXCO KEROHANIAN DAN KEBUDAYAAN
Julkifflye Bin Abdullah

EXCO AKADEMIK DAN KEPIMPINAN
Rommell Ray Maidin

EXCO SUKAN DAN REKREASI
Mohd Nurfaiz Bin Arib

EXCO PERHUBUNGAN KORPORAT (PRO)
Mohd Fadzir Anuar Bin Abdul Majid

EXCO EKONOMI DAN KEUSAHAWANAN (EEK)
Faridzul Bin Marukis

1 ulasan:

Badrulmukminin berkata...

TAK PAYAHLA BA PUBLISH EXCO KEROHANIAN DAN KEBUDAYAAN.....TUKAR BALIK KEPADA EXCO KEROHANIAN DAN SAHSIAH...